tisdag 19 april 2022

3% belåning i portföljen

I tidigare inlägg skrev jag om att jag blivit godkänd för superlånet på Avanza. Jag har under månaden ökat min belåning från noll till 3%. Målet är att ligga runt 5-7% belåning för att ha marginal så att jag inte åker över  10% och då behöver betala ränta. Jag tror att en belåning som detta kan boosta min portfölj markant över tid, men det återstår att se.

Överlag tycker jag att det funkar väldigt bra att låna pengar på Avanza. Lätt att handla med belåningen och det finns bra information om belåningsgrad mm.

Med dessa köp är jag 19kr från en estimerad framtida utdelning om 30.000kr. Det är ett stort mål jag haft i ett bra tag nu. I slutet av året hoppas jag att denna siffra ligger på 34.000kr. Det borde inte vara allt för svårt med mitt sparande. Därefter siktar jag på 40.000 -> 50.000 -> 60.000 ... -> 100.000.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar