söndag 1 april 2018

Portföljutveckling - Mars 2018


Portföljutveckling
Mars månad har varit riktigt spännande då börsen varit lite mer volatil än vanligt. Överlag tycker jag att volatiliteten är spännande och det positiva är att man kan snatta åt sig några billiga aktier. Portföljen gick upp 0.43% och värdet ökade med ~1488.2kr; totala värdet på hela portföljen är nu 354 449kr

Återigen ligger jag snäppet före index vilket jag gillar.

Bild som visar utvecklingen sedan utdelningsportföljens start. Det gröna sträcket är värdet på utdelningsportföljen, det blåa sträcket är värdet på hela avanza konton (inklusive fonder) och det guldiga sträcket visar den mängd pengar jag stoppat in (utan utveckling).

Framtida utdelnigar
Under mars månad ökade mina framtida utdelningar med 263kr och min totala årliga utdelning ligger nu på 5999.39kr.... Inte lika stor ökning som förra månaden p.g.a. att det inte var några utdelningshöjningar. Det är väldigt skönt att se att utdelningarna håller sig stadiga även fast marknaden svänger upp och ner. Är det en extra röd dag i portföljen kan jag luta mig tillbaks och titta på mina utdelningssiffror istället. Just detta är en av anledningarna till att jag valde utdelningsstrategin.
Bilden visar framtida utdelningar. Det går stadigt upp :-)

Kort inlägg eftersom att jag inte har så mycket tid just nu. Vill dokumentera hela min resa så det känns bättre att ändå lägga ut något inlägg än att inte göra det alls.

Hur gick det för er portfölj den här månaden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar