söndag 4 februari 2018

Portföljutveckling - Januari 2018


Portföljutveckling
Januari månad har inte gått så jätte-bra. Alla mina amerikanska innehav gick upp med 5-10% men ändå märkdes ingen skillnad eftersom att dollarkursen gick ner ungefär lika mycket. Det är sånt man får leva med, dollarkursen går åt båda håll och just denna månad arbetade den
emot mig.

Portföljens värde minskade alltså med 0.11% procent vilket är 524.1kr. Jag ligger lite efter det svenska indexet men jag har nästan 50% i amerikanska aktier vilket gör det svårt att jämföra med det indexet. Just denna månad har ju som sagt dollarkursen försämrad avkastningen. Utöver det har mina svenska innehav inte presterat så bra, t.ex. Skanska backade nästan 10% under månaden efter sin vinstvarning.


Portföljvärde
Totalt ökade portföljen med ungefär 7000kr tack vare insättningar. Känns bra att värdet fortfarande ökar även fast portföljen gick ner lite.

Hur gick januari månad för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar