torsdag 1 mars 2018

Portföljutveckling - Februari 2018


Portföljutveckling
Februari månad har gått bra och portföljens värde ökade med ~7 300kr varav utveckling bidrog med 0.33% eller 1 391.47kr. Totala värdet på hela portföljen är nu 350 812kr.

Under månaden var det en rejäl nersväng men nu är vi nästan tillbaks på eller förbi samma nivå som vi startade på. Detta syns tydligt i portföljens utveckling där det är möjligt att urtyda en dipp på strax över -4% i början av månaden som sedan återhämtade sig.  Jag ligger snäppet före index för tillfället vilket känns bra då jag låg lite efter förra månaden.
Portföljens utveckling februari månad jämfort med SIX30 return index.



Slänger in en bild på totalutveckling på hela portföljen sedan jag började, tänkte att det kunde vara intressant för er att se. Som ni ser var det en rejäl berg- och dalbana där i början när jag nästan bara ägde AMD... Nu för tiden ser det bättre ut.
Bild som visar totalutveckling sedan start.
Bild som visar utvecklingen sedan utdelningsportföljens start. Det gröna sträcket är värdet på utdelningsportföljen, det blåa sträcket är värdet på hela avanza konton (inklusive fonder) och det guldiga sträcket visar den mängd pengar jag stoppat in (utan utveckling).

Framtida utdelnigar
Under februari månad ökade mina framtida utdelningar med 409kr. En stor del av ökningen kom från utdelningshöjningar och att dollarn ökade med ~3.5%. Anledningen till att jag inte ökade utdelningen så mycket genom inköp är för att jag under den här månaden köpte Latour som endast har direkavkastning på ~2.3%.
Bilden visar framtida utdelningar. Det går stadigt upp :-)

Hur gick det för er portfölj den här månaden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar